ABU Gedragscode

Met deze gedragscode maken we duidelijk waar wij – als lid van de ABU (algemene Bond uitzendondernemingen) – voor staan en hoe wij willen handelen in ons dagelijks werk. Ten opzichte van onze werkenden, opdrachtgevers en elkaar, en daarnaast ook voor de samenleving. Hij is gestoeld op onze vier kernwaarden: maatschappelijk betrokken, goed werkgeverschap, kwaliteitsbewust en betrouwbaar.


In deze gedragscode werken we uit hoe we dit iedere dag opnieuw laten zien. Wanneer we het in deze gedragscode hebben over werkenden, bedoelen we daarmee zowel de werkzoekenden die zich als kandidaat bij ons aanmelden, als de medewerkers die via ons bij opdrachtgevers aan het werk zijn. Afhankelijk van de aard van de dienstverlening kan het hierbij dus gaan over uitzendkrachten, gedetacheerde medewerkers en/of payrollmedewerkers. De beloftes in deze gedragscode moeten dan ook in het licht van deze verschillende vormen van dienstverlening worden bezien.


Lees alle beloftes aan werkenden, opdrachtgevers en ABU-leden onderling in de Gedragscode.


Download ABU Gedragscode (Nederlands) Download ABU Gedragscode (Engels)
Share by: